K-Market Pasaatin asiakaspalvelusta ym.

Torstai 10.7.08

Eilinen päivä meni sitten siten kuin meni eli harmittava masennus nosti taas päätään. Ja syynä oli vain yhden K-kaupan henkilökuntaan kuuluvan naikkosen käytös. Olin yrittänyt viime päivinä kotikontein taistella inhottavaa kaiken lonkeroivaa pahaa mieltä vastaan. Ja joten kuten onnistunutkin. Jasminen parempi vointi ja tytön koko viikoksi venytetty synttärien vietto antoivat ajateltavaa ja pari tahallaan valvottua yötä olivat tyhjentäneet aivoni joltiseenkin sopukuntoon. Yön valvominen kun vastaa jotain promillen humalaa (ilman krapulaa) ja ajatusten normaali kierre katkeaa eli ikävien ajatusten voi toivoa eksyvän jonnekin, vähintään taka-alalle, mieluummin harhailevan kokonaan pois unenpöpperöisen maailman kuvioista. En tosin valvomisen jälkeenkään ole kovin uninen, mutta kylläkin hajamielinen. EDIT: On olemassa tutkimuksia, joissa on todettu valvomisen auttavan masennusoireista kärsiviä. Toisaalta valvominen on sekä terveydellinen riskitekijä että liikenteessä valvonut henkilö on riskitekijä. En kuitenkaan tällä hetkellä omista autoa enkä aja toistenkaan autoja.(EDIT loppuu)

"Tiesitkö, että yhtämittaisen valvomisen vaikutus on verrattavissa humalatilaan:

19 tuntia valvomista = 0,5-0,6 promillea
24 tuntia valvomista = 1 promille
36 tuntia valvomista = 1,5 promillea"

Katso esim. Liikenneturva:




  • LIIKENNETURVA







  • Eilen meillä oli saunapäivä. Sekin on pieni piristys tässä kaiken keskellä. Viime viikolla emme käyneet saunassa, koska Jasminella oli ollut maanantaina LYP ja haavaa ei saanut kastella kolmeen päivään. Nyt sitten saunoimme sitäkin iloisemmalla mielellä. Saunan jälkeen pesin kiireesti pyykkiä ja lähdin ilta-kahdeksan jälkeen kauppaan. Lähikauppa kun on nykyisin ilta-yhdeksään asti auki. Koiran pissatus oli hieman myöhässä saunan ja pyykkitupavuoron takia, joten nappasin karvaturrin mukaan kauppalenkille. Kello taisi olla jo kovin lähellä yhdeksää, kun astuin läheisen K-market Pasaatin ovesta sisään. Hajamielisyyksissäni kiertelin hyllyjä tutkien ja ruokavaihtoehtoja miettien ilmeisesti liian kauan enkä huomannut ajan kulumista. Kukaan ei myöskään hätyytellyt ilmoituksella, että kello on jo paljon ja liike suljetaan. Kassajonossa olin viimeinen.

    Ostin uudet piippaussakset, joita olin jo aikaisemmin katsellut. Hinta oli mielestäni kohtuullinen, vähän alle 24 euroa. Myös deodoranttia tarvitsin ja sen valitseminen oli kai lohkaissut kaupassa viettämästäni ajasta tovin, kun en runsaasta antiperspiranttivalikoimasta meinannut löytää mieleistä. Maksoin ostokset kahdessa erässä, ruoat erikseen ja kihartimen, dödön ja sukkapaketin omana ostoksenaan. Ohi pyyhälsi liikkeessä usein näkemäni hieman muita myyjiä ja kassoja iäkkäämpi daami. Kiukkuisena hän huusi minulle, etten saa käyttää muovikasseja, joihin juuri pakkasin ostoksiani ja joita minulla oli mukanani, vaan että ne oli tarkoitettu muuhun käyttöön. Hän sekoitti ne pikkupusseihin, joita kassalla on asiakkaita varten tarjolla.
    "Seuraavalla kerralla et kyllä käytä noita, vaan ostat muovikasseja kassalta!" hän kiljui minulle. Vastasin hänelle, että ne eivät ole kaupan ilmaispusseja, vaan omia mukanani tuomia kasseja, jotka tosin olivat ohuita ja lähes läpinäkyviä kuten kaupan pussit, samalla tavalla yhteen liimautuneita, mutta paljon isompia ja myös vahvempia kuin kaupan pikkupussit. Muija vain pudisteli päätään eikä uskonut, kun tiuski minulle: " Noiden käyttöä voisi pitää jo kiusantekona!" EDIT: Tarina jatkuu blogissa 28.7.08 Maanantai-ilta, vrt. RIKOSLAKI (EDIT loppuu)

    Ulko-ovella hän jatkoi sättimistään ja tiuski minulle, että kello on jo vartin yli yhdeksän. Sanoin hänelle, että kauppaan pitää laittaa jokin aikaraja, miten kauan asiakkaat pääsevät sisälle. Jos kauppa on auki kello yhdeksään illalla, ei voi olettaa, että viimeinen sisään tullut ostaja on minuutissa jo ostoksineen ulkona eli sisään ei pitäisi päästää asiakasta enää 20.45 jälkeen, jos oletetaan hänen poistuvan tasan kello 21. En tosin kai ollut viimeisenä kauppaan tullut asiakas, vaikka Maija Myöhäinen olinkin. Harmi, etten huomannut ajan kulumista ja niin kaupassaoloaikani venähti yli "sallitun". Tavallisesti illalla on kaupassa paljon porukkaa ja kassatkin huutelevat ajoissa, että on sulkemisaika. Nyt olin yksin, taisi pari kolme nuorta siinä pyöriä ostoksia tehdessäni. Ei siis minkäänlaista ruuhkaa ja kovin oli hiljaista, niin että sain rauhassa unohtua hyllyjen väliin mietiskelemään.

    Siinä ulko-ovella minua alkoi liikkeen asiakaspalvelijan käytös harmittaa, kun olin sentään taas tehnyt kallita ostoksiakin, lähes 80 eurolla. Kysyin kiukkuisen tyypin nimeä, jota hän ei kuitenkaan suostunut sanomaan. Vihainen ilme naamallaan hän vain raivosi, että kauppias ottaa valitukset vastaan. Päätin vaihtaa kauppaa, niin lähikauppamme kuin K-market Pasaati onkin ja sanoinkin sen ja sen, että hän on suurin päätökseeni vaikuttava tekijä. Hyvä kun en saanut siinä kaupasta poistuessani nyrkistä. 
  •  EDIT: Tarina jatkuu blogissa 28.7.08 Maanantai-ilta, vrt. RIKOSLAKI (EDIT loppuu)

  • Olen ollut tuon liikkeen hyvä asiakas jo vuosia ja ostanut monta kertaa viikossa kaikki päivittäistavaramme sieltä eivätkä ostosummat ole olleet ihan pieniä. Tytön leukemian takia meillä on oltava aina tuoretta ruokaa. Lisäksi gluteenittomat tuotteet ovat kalliita ja niitäkin olen paljon ostanut tästä kaupasta. Matalasoluvaiheessa tyttö ei saa syödä tuntia vanhempaa sapuskaa, ei viimeisten päivien tarjoustuotteita ja ravinnon on oltava monipuolista ja ravitsevaa. Meillä menee valitettavasti paljon ruokaa hukkaan, kun kaikkea tytön syömättä jättänyttä ei voi antaa koiralle enkä minäkään haluaisi olla laskiämpäri. Olenkin jo pitkään kauhistellut ruokamenojen suuruutta. Pasaatin hinnat kun eivät ole halvimmasta päästä, vaikka jotain sieltäkin saa edullisesti. Ainakin ratikkalippujen verran tulee säästöä halvempia kauppoja käyttäessäni, joten sama se vaikka menisin keskustaan asti kauppaan. Taitaisivat säästöt olla suurempiakin, joten hyvästi Pasaati. Pasaati on kuitenkin lähellä ja sitä on tullut käytettyä mukavuussyistä. Mieti, miten koulutat henkilökuntasi Marko Säilynoja, tämä ei ole ensimmäinen ikävä asiakaspalvelukokemus liikkeessäsi. Muista, että Helsinki on täynnä mestoja, et ole ainoa kauppias. Panosta palveluun. Jossain asiakaspalautelapussa minulla on tuon Pasaatin asiakaspalvelijan nimi. Taidan etsiä sen papereistani ja lisätä myöhemmin tähän. Sanotaan, ettei sota yhtä miestä kaipaa, mutta kaupan kannattaisi kyllä pitää kiinni asiakkaistaan.


    Tässä kuvassa Jasmine Pasaatin eteisessä joskus huhtikuussa -08

    Kovin ovat reteitä nämä K-kauppojen myyjät ja kassat. Tylyä palvelua olen saanut maallakin. Voitin kerran Reissumies-leipiä mahtavan paketin. Joskus 90-luvulla. Joopa joo, ne piti hakea Vampulan K-kauppakeskuksesta - muuten paikkakunnan ainoa kauppa oikeastaan silloin ja kaiketi vieläkin, eipä asiakkaasta väliä, kassoistakin osa kuin hapankaalin nielleitä. Hain leipäkassin, johon oli ilmeisesti koottu kaikki ikivanhat leivät hyllystä. Olisiko joukossa ollut montakaan kohtalaisen tuoretta, aivan vastaleivottuja ei yhtään. Otin silloin paketin kiltisti vastaan asiasta myöhemmin valittamatta, vaikka harmittikin kun leivät osoittautuivat kuiviksi vanhoiksi käntyiksi. No tulihan se valitus tässä nyt ilmaistuksi.

    Että sitä masentuu kaikesta turhasta. Kun olen ilman lomia hoitanut syöpäsairasta lastani lähes vuorokaudet ympäri jo kolmatta vuotta, pitäisi meikäläisen osata jo laittaa arvot oikeaan järjestykseen.



    Tänään tuli sitten 72 euron lasku Lastenklinikalta ajalta 21.-26.6.08 , vaikka tytön sairaalamaksujen katto piti jo olla täysi. Syynä tytön ikä. Kun on täyttänyt 18 vuotta, pitää maksaa puolet eli 12 euroa vuorokaudelta, vaikka maksukatto on jo ylittynyt. On kuulemma joku hallituksen päätös.

    "Kunnallisen terveydenhuollon asiakasmaksuilla 590 euron maksukatto kalenterivuotta kohti. Maksukaton täytyttyä asiakas saa avohoidon palvelut pääsääntöisesti maksutta. Lyhytaikaisen laitoshoidon hoitopäivämaksu alenee 12 euroon maksukaton saavuttamisen jälkeen."
    Katso





  • Maksukatto ym



  • 5 kommenttia:

    1. Kirsti Broström on aika matruuna punatukkainen äkäpussi oli jo yheksänkyt luvun alussa kun olin kesätöissä kyseisess paikassa.Paha mieli jäi melkein jokapäivä kun hänen kanssaan jouduin työskentelemään....

      VastaaPoista
    2. laita omat arvosi oikeaan järjestykseen ja mene kauppaan ajoissa, aikuisen ihmisen pitäisi tietää koska on viimeinen hetki mennä kauppaan , ennen sulkemisaikaa. Ikävää oma perhetilanteesi, mutta kyllä nyt siirrät omat ahdistuksesi toisen niskaan...hae ammattiauttajan apua, älä keksi tekosyitä ja esitä uhria.

      VastaaPoista
    3. Tästä lähtien tähän vanhaan blogiini ei voi enää nimettömänä kirjoittaa palautetta.

      Tämä blogi kertoo kolmen vuoden takaisista asioista, joten onpa kiukkuaminen aika lailla myöhässä. Olisit kiukutellut silloin kolme vuotta sitten! ;)

      VastaaPoista
    4. Viimeisin anonyymi, vielä sinulle sen verran, että tytärtäni hoitaessa jouduimme usein tulemaan kotiin sangen myöhään ja oli mentävä kauppaan viime tingassakin. Yleensä kassat ja muut myyjät huutelevat tai kuulutetaan kaupoissa, että nyt kiireesti kassalle, menee just kiinni, joten sinne ei silloin unohdu mitään ostoksia enää tekemään.

      En nyt enää muista, mitä kello tuona iltana oli, siis melkein kolme vuotta sitten, mutta voisihan hyvää asiakasta kohdella ystävällisestikin, vaikka tämä olisikin tehnyt virheen ja ostanut kaupasta liikaa. :DDD Enpä enää ole tuota virhettä tehnyt. ;)

      VastaaPoista
    5. Ja kyllä minulle terapia kelpaa vieläkin, jos hyvä anonyymi maksat. ;D

      VastaaPoista

    Sähköposti pitää laittaa, jotta linkki toimii, mutta sitä ei näytetä julkisesti.

    Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida.

    Jos kirjoitat kommentin Nimi/URL-osoite-vaihtoehdolla, aloita URL-linkki http://-alulla, että se toimii!

    Nimi/URL-osoite on oikea vaihtoehto esimerkiksi, jos blogisi on muussa palvelussa kuin Bloggerissa.


    Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.