Terveiset aurinkoisesta Tukholmasta

Lauantai 28.2.09

Lähdimme keskiviikkoiltapäivänä lumisesta Helsingistä laivalla kohti Ruotsia. Torstaiaamuna herätessämme Tukholma näytti harmaalta, mutta kävellessämme kohti vanhaa kaupunkia aurinko alkoi paistaa. Päivästä tuli valoisa ja ilmakin oli aika hyvä ja varmasti reippaasti plussan puolella, vaikka tarkkaa lämpötilaa en tiennytkään.

Tässä joitakin kuva näpsäisyjä sieltä täältä kävelyretkeltä Gamla Stadenissa.

Nättejä talojen julkisivuja.

Kukkia kadulla.

Suomalaiset lehdet hyvin edustettuina.

Ruotsalaisuutta puotien ikkunoissa.

Kävelimme koko päivän, emmekä käyttäneet julkista liikennettä emmekä takseja.

Tämä kuninkaanlinnan lähellä taksissaan istunut kuljettaja piiloutui lehden taakse, kun nappasin kuvan. Yksikin kuljettaja lähellä laivaa olleessa taksissa näytti suorastaan elokuvien gangsterilta.

Joen rannalla näkyi useita onkimassa.

Olin asettanut puhelimeeni hälytyksen, milloin pitää lähteä takaisin laivalle, vaan älypuhelimenihan oli tehdä tepposet. Oletin ilman muuta, että puhelimeni näyttäisi Suomen aikaa, kun en ollut Helsingistä lähtömme jälkeen siirtänyt sitä Ruotsin aikaan, vaan sehän olikin Ruotsissa automaattisesti vaihtanut ajan paikalliseksi. Onneksi vilkuilimme ajoissa kelloja ja matkaseurakseni lähtenyt ystäväni U. ihmetteli, miksi puhelimissamme oli eri aika. Ilmeni, että hänellä oli puhelimessa Suomen aika ja minulla Ruotsin. Näin puhelimeni olisi hälyttänyt tuntia myöhemmin kuin oli tarkoitus ja olisimme myöhästyneet laivasta.

Webbkamerakuvaa Tukholmasta

Nämä kolme kuvaa: Viling Line, Cabriella

Kuvissa laiva, jolla matkustimme ja hytti jossa nukuimme.
Nämä kolme kuvaa ovat laivan omista esittelyistä.

Meillä oli hyvä hytti ja matkakin sujui rauhallisesti. Laivalla ei ollut meidän kerroksessamme meteliä ja merenkäynti oli tasaista. Mennessä tuulisempaa kuin palatessa, mutta hyttiin ei aaltojen kohinaa kuulunut. Nukuin tosin paluumatkalla aika huonosti ja olin valmis kotona ottamaan heti nokoset. Helsingissä satoi lunta perjantaiaamuna ja sää oli hyvin talvinen Tukholmaan verrattuna. Aurinkoakaan ei näkynyt.

Tältä sillalla, jota olen kuvannut eri päivinä, näytti keskiviikkoaamuna, samana aamuna, ennen kuin lähdimme iltapäivällä Tukholmaan. Aurinkokin paistoi aamulla, vaikka ei enää silloin, kun nousimme laivaan. Palatessamme perjantaiaamuna Helsinki oli lumisateesta harmaa ja pakkastakin oli illemmalla jo muutamia asteita.

1. Tukholman vanha kaupunki on aina ihana paikka, jossa on mukava kävellä.Kauniita kuvia! Jännää, että Tukholmassa oli sen verran keväisempää..Onneksi ette myöhästyneet laivalta! Kaipaan tuota, että voi helposti laivalla mennä naapurimaihin,kuten Ruotsiin ja Eestiin.

2. Mitä ihmettä, ei lunta? =)

3. Oho, onko Tukholmassa noin keväinen fiilis, kukat ulkona jne...Hienolta näytti reissu näin kuvien perusteella!ja on sitä sattunut itsellekin tuo kellohomma... :)

4. Kiva katsella kuviasi.

Sähköposti pitää laittaa, jotta linkki toimii, mutta sitä ei näytetä julkisesti.

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida.

Jos kirjoitat kommentin Nimi/URL-osoite-vaihtoehdolla, aloita URL-linkki http://-alulla, että se toimii!

Nimi/URL-osoite on oikea vaihtoehto esimerkiksi, jos blogisi on muussa palvelussa kuin Bloggerissa.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.