Tänään

Perjantai 7.8.09

Lämpöiset kesäpäivät jatkuvat edelleen ja on ollut mukava nukkua ikkuna auki ja saan pidettyä makuuhuoneen +24 C-asteisena. Jos pidän ikkunan kiinni, läkähdyn +27 Celsiusasteen kuumuudessa, mikä vallitsee asunnossamme. Lisäksi saatan herätä yöllä yltä päältä hiessä karvainen "lämpöpatteri" kyljessäni kiinni. Vaikka olen lukemattomia kertoja tuuppinut kissan pois sängystäni, niin melko varmaa on, että herään kissan kehräykseen vieressäni taas jonakin aamuna, kaikista kielloistani huolimatta. Onneksi colliemme ei pidä lämpimästä, eikä siksi tunge yöllä viereen! Muistan kuitenkin lapsuudestani, että Donna-koira ryömi usein öisin äitini sänkyyn nukkumaan. Donna oli myös collie kuten Nalle Puhkin. Donna Bellan sain 13-vuotiaana pakkioksi siitä, että auttelin äitini kesäkioskilla Littoisten hiekkarannalla.

Ystäväni Liisa käväisi eilen Helsingissä Rovaniemeltä. Hän on edelleen innoissaan GNLD-jutuista. Itsekin olen ollut siinä mukana joitakin aikoja. Tosin tyttäreni Jasminen sairastuminen tipautti minut pois melkein kaikesta noin kolmeksi vuodeksi, koska infektioriskien takia vietimme lähes täyttä eristyselämää. Liisa on miehensä kanssa päässyt parhaimmillaan 2000 €:n sivutuloihin. Jos joku kiinnostuu asiasta, niin ko. weppisivuilla on paljon tietoa GNLD:n toiminnasta, myös muualla kuin Suomessa. Se on toiminut Suomessa 18 vuotta, Ruotsissa 36 vuotta ja perustettu jo vuonna 1958. Jos joku haluaa tulla mukaan toimintaan, niin se onnistuu helposti.
Seuraava hyvä tilaisuus on mm. sunnuntaina 16.8.09 klo 16 Best Western Hotel Haagassa Nuijamiestentie 10, Helsinki. Tilaisuus on nimellä GNLD Shake Party Expo + LTE. Kaikki pääkaupunkiseudulla ja muualla kuin Helsingissä pidettävät infotilaisuudet löytyvät sivulta GNLD. Myös muualla kuin Suomessa pidettävät. Käy jossain infotilaisuudessa ja kerro kutsujaksi minut (ID-numeroni on 44-455222) tai ota yhteyttä minuun s-postilla tai kommentilla.

Olen lukenut pikku hiljaa Sabine Kueglerin kirjaa Viidakkolapsi ja yllätyksekseni löysin sieltä mielipsalmini 91, joka on Sabinen perheessä ollut iltarukouksena aina hänen lapsuudestaan asti ja jota hän on rukoillut edelleen omien lastensakin kanssa.


Psalmi 91 Viereinen kuva

Korkeimman suojelus

Se, joka asuu Korkeimman suojassa
ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa,
sanoo näin: "Sinä, Herra, olet
linnani ja turvapaikkani. Jumalani,
sinuun minä turvaan."

Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta
ja pahan sanan vallasta.
Hän levittää siipensä yllesi,
ja sinä olet turvassa niiden alla.
Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.
Et pelkää yön kauhuja
etkä päivällä lentävää nuolta,
et ruttoa, joka liikkuu pimeässä,
et tautia, joka riehuu keskellä päivää.
Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä
ja ympäriltäsi kymmenentuhatta,
sinä säästyt.
Saat omin silmin nähdä,
miten kosto kohtaa jumalattomia.
Sinun turvanasi on Herra,
sinun kotisi on Korkeimman suojassa.
Onnettomuus ei sinuun iske,
mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.
Hän antaa enkeleilleen käskyn
varjella sinua, missä ikinä kuljet,
ja he kantavat sinua käsillään,
ettet loukkaa jalkaasi kiveen.
Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn,
tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen.

Herra sanoo:
"Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun.
Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä.
Kun hän huutaa minua, minä vastaan.
Minä olen hänen tukenaan ahdingossa,
pelastan hänet ja nostan taas kunniaan.
Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä,
hän saa nähdä, että minä autan häntä."


Olen viime aikoina lukenut Vanhasta Testamentista Mooseksen kirjaa. Olen juuri päässyt loppuun Numerin ja aloittamassa Deuteronomiumia. Kylläpä pari miljoonaisen kansan vaellus erämaan läpi on ollut yhtä veristä taistelua. Sitä on ollut ihan tuskaista lukeakin. Luen yhtaikaa Uutta Testamenttia ja olen nyt aloittamassa Apostolien tekojen 16. lukua. Käytän oppaana Suomen Pipliaseuran Pientä Raamatunlukuopasta, Päivän eväät - Raamattu 365 päivässä. Tämän vihkosen "Päivän eväät" voi tilata itselleen seuran sivulta. Päivän eväät -vihkosen voi myös avata pdf:nä kyseiseltä sivulta.

Selailin nettisivuja ja totesin, että monet muutkin ovat kokeneet Psalmin 91 itselleen tärkeänä ja ajatella, että tällaisia paitojakin on saatavana. En tosin ole nähnyt Suomessa. En kyllä välitä tilata mistään ulkomailta. Voisin ehkä tehdä itse joskus vastaavan kankaanpainotekniikalla.

T-paita

3 kommenttia:

  1. Tämä on yksi minunkin mielipsalmeista. Psalmin 30 olen joskus saanut vaikealla hetkellä ja siitä on tullut 'oma psalmini'.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista, Savisuti, Psalmi 30 on myös hieno Psalmi.

    Kiitos ja ylistäminen on tärkeää, myös silloin, kun meille ei ole tapahtunut mitään erikoista, mutta varsinkin silloin, kun on.
    Omalla kohdallani huomaan, että Jumalan ylistäminen ja kiittäminen parantaa myös sisäisesti. Tyttäreni menetyksen jälkeen olen saanut opetella uudestaan kiittämään ja ylistämään Jumalaa. Masennuksen aikana tuo kaikki on hukassa. Sitä ei näe hyviä asioita.

    VastaaPoista
  3. Apostolien teot on mun lemppari! Paavali on ollu kova jätkä :) Paavali (tai paavalin läheinen) onkin kirjannu, että kiittäkää kaikesta ja joka paikassa ja tilassa... vaikeeta, mutta estää katkeroitumasta.. siinä kai sen viisaus.

    Ps. 91:kin oli nuorempana, mutta nykyään aavistuksen kulahtanut omaan mieleen, mutta hiano se silti on.

    VastaaPoista

Sähköposti pitää laittaa, jotta linkki toimii, mutta sitä ei näytetä julkisesti.

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida.

Jos kirjoitat kommentin Nimi/URL-osoite-vaihtoehdolla, aloita URL-linkki http://-alulla, että se toimii!

Nimi/URL-osoite on oikea vaihtoehto esimerkiksi, jos blogisi on muussa palvelussa kuin Bloggerissa.


Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.